7 Mayıs 2009 Perşembe

27.Hafta, Serklaj Sonrası İlk Kontrol

İlk kontrol, aynı zamanda benim için iki haftadır dışarıya atılmış ilk adım :)
Merakla doktor muayenehanesine vardık, ultrasonun altına dualarla yattık.
Neyse ki haberler iyi! Kızımız bu yatmanın faydasını görmüş, hızlıca kilo (daha doğrusu gram) almış ve 1117 gram çekiyormuş. Bu da normal haftasından birazcık ilerideymiş.

Yalnız işi kötüsü bu yatmak sadece Deniz'e değil bana da yaramış. Ben de onun gibi hızlıca kilo (maalesef gram değil, KİLO) almışım ve bu konuda rekorumu kırmışım: 2 haftada 4 kilo!
Neyse ki Erhan Bey "ben nerede susacağımı bilirim, size yatacaksınız diyen benim, bir de kilo aldınız diye vıdı vıdı etmemek gerektiğini çoktan öğrendim merak etmeyin, napalım, doğumdan sonra verirsiniz" diyerek bu konuda üstüme gitmedi. Zaten herkes için öncelik sağlık meseleleri olduğundan anneler falan sormadılar bile kilo durumumu :)) Gene de durumun vehametinin farkındayım, 2 hafta sonraki kontrolde sonuç biyle olmayacak, kendime söz verdim!

Benim dikişler yerli yerinde, ultrasonda minik parlaklıklar olarak görünüyorlar. Herşey yerli yerinde, açılma, sızdırma falan yok. Aman çok şükür! Ama kızımız gene kafacığını rahim çıkışına yani bizim dikişin olduğu yere yaslamış, dikişlere "tos yapıyor" ! Doktorumuz bile isyanlarda, ama yapacak birşey yok, kızımın keyfi öyle istiyor!

Erhan Bey bebeğimizin rahme yaptığı basıncı azaltmak için şöyle bir çözüm önerdi: Sonuçta bu tamamen yer çekiminin etkisiyle ve kızın pozisyonu nedeniyle olan birşey. Pozisyon değiştirtemiyorsak, yer çekimini tersine işletebiliriz. Amuda kalksam en iyisi olurdu tabii ama biraz zor olurdu :)) Onun yerine yatarken popomun altına bir yastık koyabilirmişim. Amaç popoyu yükseltmek, ama ayakları yükseltirsek tansiyon çıkarmış.
Sonuçta, ayaklar aşağıda, popo yüksekte, bir de bebeğin daha iyi beslenmesi açısından göbek sola yatık.. Bu nasıl bir yatış olacak hiç hayal edemedim!!

Benim rahatımı düşünen hiç kalmadı arkadaşlar, tek önemli olan bebeğimizin ve rahmimin iyiliği!

2 yorum:

  1. eee olacak o kadar bende bunlara katlandım ama şimdi nur topu gibi kızım kucağımda

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar sormak istediğimiz çok şey var. Serklaj oldum size nasıl ulaşabilirim. akgulmurat@hotmail.com mail adresim. Yazılarınız gerçekten çok faydalı lütfen bize ulaşır mısınız?

    YanıtlaSil