15 Nisan 2009 Çarşamba

-de -da Yazımı Sorunsalı!

Bu kadar zor olmamalı diye düşünüyorum. İlkokul sıralarında başlamadılar mı bize -de -da eklerinin nerede birleşik nerede ayrı yazılacağını öğretmeye? Neden bir sürü başka yazım kuralına dikkat ederken bunu es geçiyor herkes acaba?
Hamilelikle beraber zamanımın artmasıyla internette daha fazla yazı okumaya başladım. Sitelerin çoğunda da diğer her yerde olan problem var.
Seçim öncesi propaganda afişlerinde, dergilerde, gazetelerde ve daha bir çok yerde, yazmayı ve yayınlamayı biz bloggerlar gibi amatörce değil profesyonel olarak yapanların bile bu kuralı uygulamadıklarını gördüm. (Bilmiyorlar demeye dilim varmıyor valla)
En son 12. Ergenekon dalgasında hocalarının götürülmesine tepki duyan Başkent Ünivesitesi öğrencilerinin okul binasına astıkları dev afişte de aynı dev hata vardı. Demek basında ana haber bültenlerinde bile çıkacak olan bir afişi yazdırırken üniversiteli gençlerin hiçbiri dikkat etmemişti imla kurallarına.

Bu konuda takıntılı bir tek ben miyim (pardon bir de babam var) diye merak ettiğim bir sırada Facebook'ta konuyla ilgili bir gruba rastladım... Demek yalnız değiliz! :)

Peki de yanlış kullanılmaya mahkum olduğu anlaşılan bu -de, -da eklerinin hali nice olacak?
Bence kaldırsın Türk Dil Kurumu şu ayrı yazılma kuralını. Hepimiz her yerde bitişik yazalım da ben de kurtulayım, babam da, bizim gibi takıntılı başkaları da!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder