29 Nisan 2009 Çarşamba

Operasyon (Servikal Serklaj) Sonrası

Bir sonraki karede gözlerimi açtığımda beni ameliyat masasından tekerlekli sedyeye geçiriyorlardı. Tam karşıdaki yoğun bakım odasına götürülürken hissettiğim şey çok güzel, çok derin bir uykudan uyanmak gibiydi. ilk anda "ooohhhh, ne güzel bir uyku çektim, keşke birazcık daha uyusam" diye düşündüm. Sonra birden nerede olduğumu hatırladım, yanımdan geçen bir doktora "nasıl geçti" diye sordum. çok iyi geçmiş, bir sorun yokmuş. O zaman neden yoğun bakımdayım acaba diye düşünürken yavaş yavaş içimdeki dikişin acısını da hissetmeye başladım. Yavaştan artmakta olan acıya rağmen doktorum Erhan Bey orada olsa ona sarılıp "sizi çok seviyorum" diyecektim. Kesin diyecektim! Ama etrafta görünmedi.

Böyle bir duygusallık içindeyken yoğun bakımdan çıkarılıp ameliyathaneler bölümüne veda ettim. Çıkışta, girerken gördüğüm gözü yaşlı kadını gene kapının önünde buldum. Zavallıcık beni beklediği kişi sanıp öyle bir ümitle bana baktı ki, o olmadığım için üzüldüm nerdeyse. Asansör beklerken konuşulanlardan anladım ki anneaanne adayıymış, kızının sezeryandan çıkmasını bekliyormuş. Soran birine heyecanını ve mutluluğunu öyle güzel tarif ediverdi ki: "Canımın canı olacak"

Asansçre binip yukarı çıkarken içimde acayip bir ağlama isteği başladı büyümeye. Odadan içeri giriip endişeyle bakan eşimi ve anne babamı görünce artık gözyaşlarımı tutmam imkansızdı. Bu sefer annecimin de gözleri doldu hemen, kırmızı kırmızı oldular.Neyse ki sulugözlük krizi kolay atlatıldı.

Beni usatca sarsmadan yatağa aktardılar ve periyodik olarak tansiyonumu, nabzımı, kalp atışlarımı, ateşimi ölçmeye başladılar. Kolumdaki delikten bir torba serum verdiler. İçeriğini sordum, normal, sade serum dediler, sanırım demek oluyor ki bebeğe ve bana besin.

İlk saatlerde oldukça canım acıdı, içerdeki dikişi hissediyordum sanki. Gene de katlanılmayacak birşey değil. 1 saat kadar sonra Erhan Beygeldi gene o sempatik tavrıyla ağrılarımı, kanamama olup olmadığını sordu. Günde 3 kez bana Minoset ağrı kesici vermelerini tembihledi hemşirelere, her tür yeme içmeye izin verdi. Bir de "hastanenin diyet servisini arayın, burada 12 saattir aç olan hamile bir kadın var deyin, size özel birşeyler yapsınlar" diye süper cazip bir fikir verdi. Yalnız akşam 18-19 saatlerine kadar ayağa kalkmam kesinlikle yasaktı, tuvalet ihtiyacımı bile yatakta sürgü (veya kimlerinin kullandığı daha sevimli ismiyle ördek) kullanarak yapacaktım!

Doktor gidince ilk iş telefonla seçenekli menüden yemek siparişimizi verdik. Karnımı doyurunca zaten hem moralim düzeldi hem sanki acım hafifledi. Sonra üstüne Minoset'i de çakınca baya bi iyi oldum. Babam işe gitti, annem bana bakarak geçireceği 1 haftaya hazırlanmak için eve döndü. Zaten doğrusu kocamdan iyi refakatçi de tanımam! Beni eğlendirdi, dışarıdan meyve, abur cubur, çıtır çerez getirdi. O akşamki önemli maçı (kim kiminle oynuyordu hatırlamıyorum) beraber izledik, ziyarete gelen arkadaşlarla geyik yaptık. Akşam üzeri ağrım neredeyse hiç kalmamıştı. Gelen gidenle de aklım dağılınca, böyle durumlarda ziyaret edilmenin ne kadar önemli ve iyileştirici olduğunu görmüş oldum.

Bir de bebek olmanın ne zor olduğunu gördüm! Yatakta rahat edemezsin, yan dönmek için yardım, sıcak basar terlersin camı açsınlar diye yardım. Zavallı bebelerin bir de ihtiyaçlarını anlatacak kelimeleri de olmuyor, ağla ağla da bekle ki birisi ne demek istediğini anlasın! Zor valla!

İlk sürgü denemesi de tuhaftı.. Hemşire geldi sürgüyü popomun altın yerleştirdi, yapın dedi gitti. Eee en son yattığım yerde salmışlığım bebekken, yaklaşık 29 yıl önce :) İnsan ilk seferde yapamıyor, sanki yatağa işeyecekmişim gibi geldiğinden .. Neyse ki bu çile de akşam üzerine kadardı sadece. 19:00 civarı iki hemşire gelip beni kendi pijamalarıma giydirdiler ve ayağa kalkmama yardım edip biraz yürüttüler. Herşey gayet iyiydi, böylece Wc esareti de son bulmuş oldu!

Bu arada gece olana kadar ameliyathanede gelip benimle konuşan maskeli doktor da hastanenin kendi kadın-doğum doktoru da gelip halimi hatrımı sordular, kontrol edip bilgi verdiler sağolsunlar. 2 kez NST (Non Stress Test) cihazına bağlandım. Bilmeyenler için yazayım, bu cihaz bebeğin kalp atışlarını dinliyor hem de benim rahmimde kasılma olup olmadığını ölçüyor. Bu operasyonun kendisi bazen erken doğum kasılmalarını tetikleyebildiği için kontrol altında tutmak istediler. Neyse ki öyle bir durum yoktu.

Rahat geçen bir geceden sonra sabah 7 de gene nabız, tansiyon, ateş ölçümü ile başladık güne. Dışarıdan aldığımız simit ve sütle zenginleştirilmiş kahvaltımızı ederken gene doktorum Erhan Bey uğradı. "Oh oh maşallah bayaa iyi bakıyorlarmış size" diye gülüp eğlenerek sonrasının bilgilerini verdi:

-1 Hafta kesin yatak istirahati (Sdece tuvalet için kalkılacak)
-Hastanede kullanmaya başladığım hafif antibiyotik devam edecek (Enfeksiyon riskine karşı)
-Cinsel ilişkiş yasak (Sonra kocama dönüp "tabii size yasak yok" diye eklemesi pek olmadı!)
-2-3 Günde bir telefonla bilgi verilecek, az açık kırmızı akıntı normal ama kanama olursa hemen kendisine habe verilecek.
-2 Hafta sonra kontrol.

Tekrar son bir NST'den sonra çıkış işlemlerimiz yapıldı ve taburcu oldum. Bundan sonra da yatak hapsi dönemi başlamış oldu.

48 yorum:

  1. Cok gecmiş olsun Ozlemcim.
    Gayet dogal ve samimi yazmıssın, hosuma gitti tarzın.
    Umarım hayırlısıyla ve saglıkla kavusursun bebegine.
    Sevgiler.
    Ayse Gencer

    YanıtlaSil
  2. Cok gecmis olsun Ozlemcigim. Kizin gelince hepsini unuttur sana! Sevgiler,
    eke :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler arkadaşlar.. Hakkaten çok güzel ve problemsiz geldik buraya kadar, ama neyse ki doktorumuz tehlilkeyi fark edip hemen müdahale etti. Artık biraz dikkatli hareket edip beklemek kaldı..
    Ziyretiniz ve selamınız için teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle geçmiş olsun dilerim bebeğini sağlıklı şekilde kucağına alırsın doktorum banada uygulayacak içimde biraz korku var daha önce bi bebek kaybettim zor atlattım acaba dikişten sonra 9 ay boyunca yatılıyo mu ve ne kadar bir ağrı sancı oluyo

      Sil
  4. Merhaba Özlemcim, gerçekten yazdıkların ilaç gibi geldi...ben 23. haftadayım benim de rahim boynu 3,6 cm.miş. en son (13.08.2009'da) gittiğim kontrolde ilk defa baktı dr. normalde 4 ve üstü olmalıymış. 2,5 cm'e düştüğü takdirde yatırmalıyız dedi.şimdi içimde hep bi tedirginlik var.ben de senin yaptığın gibi internetten araştırmalara başladım.en çok senin siten rahatlattı bilgi açısından.teşekkür ederim.merak ettiğim tek konu senin ölçümün ne kadar çıkmıştı? acaba dr.a en kısa zamanda gitsemmi yoksa beklesemmi kararsız kaldım.bebiş hep kasıklarımda hareket ediyor.bi de aşağıya vuruyor.çalıştığım için evde istirahat de edemiyorum.işim zor sanırım.1 hafta daha dayanabilirsem dr. a gidip rapor alıcam artık ozamanki ölçümde belli olur sanırım.

    Kızına kavuşmuşsun ne güzel darısı benim başıma:))ben de kızıma kavuşurum inş.Kızına sana ve eşine sağlıklı mutlu bir ömür diliyorum canım.

    YanıtlaSil
  5. çok özür dilerim bu kadar zamandır böyle önemli bir yorumu cevapsız bırakmışım!!!

    Benim doktorum sıradan bir aylık kontrolde durumu fark ettiğinde benim rahmi sadece 2 cm lik bir yer tutuyordu. Bu yüzden Dr. derhal hastaneyi arayıp ertesi sabah için randevu aldı dikiş operasyonu için. Aynı şekilde bebeğin kafası aşağıdaydı ve kasıklarda aşağıya doğru hissediyhordum hareketlerini ve ağırlığını..

    Umarım senin de hamileliğin sağ salim sonlanır ve mutlu sona (aslında başlangıç tabii) kavuşursunuz. İstirahat edebilsen çok iyi olur, yürüdükçe bebek daha aşağı iniyor ve daha çok baskı yapıyor.

    Fırsatın olursa gidişattan haber ver olur mu?

    YanıtlaSil
  6. merhaba özlem hanım... 2008 kasımda 5 aylık bebegımi kaybettim bir anda pat diye... hemen doktorumu aradım o da allahtan hastahanede nöbetçiymiş kanamamın geldiğini söledim.hemen hastahanede seni beklıyorum dedı ve apar topar yola cıktık geldıgımızde bebegın düştügünü ve beni doğuma alacaklarını söledi. doğum başladı ve güzel kızımı bölelikle kaybettim... o an ki korkumu üzüntümü size anlatamam...doktorum beni sakınleştirsede içimdeki acı çok derindi... doğan çocukların sesini duydukca ağlama krizine giriyordum.benım bebegımde yasasaydı dıyordum.. kocamın destegıyle gunler ayları kovaladı ve gecen gun kontrole gıttım bir bebek daha istiyordum ve doktorum arastırmalara başlıyalım diyerek ilk tesbiti 8 cm ölçüm oldu ve burda biraz anlaşıldı kı..bebegi tasıyamıyorum...onun için bazı testler verdi şimdi onları yaptırıcam..ameliyat dikiş dedi yada ilaç destekli yatak istirahatı... benım geçmişim biraz acıya dayandıgı için beni bir panik sardı gecen sene hamıle kalmadan önce yumurtalıgımın biri alındı... anlıcagınız cok acı cektım ve bır damla daha acı cekmeye korkuyorum...gecen gün yapılan ölçüm bile canımı cok acıttı...sizi dinleyince çok rahatladım...annne olmayı o kadar çok istiyorum ki başıma her an kötü bir sey gelir dıye de çok korkuyorum...size sorum dikiş alınırken acıyo mu? birde penesilin lafı çok geçio iğnede yapılıyormus benimde onainanılmaz alerjiiim var...bana arkadaş beni anlayan bir dost olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar ve çok çok gecmis olsun. Artık ikincisi için endişe etmeyin, problem bastan bilindiğine göre ona göre önlem alınacaktır. Dikiş operasyonu yapılırsa ve siz de biraz istirahat ederseniz bebeğinizi kucağınıza almamanız için hiç bir sebep yok inşallah. Çok basit ve acırız bir operasyon, dikişlerin alınması ise daha da acısı ve basit. Bir operasyon bile değil, normal jinekolojik muayene sırasında doktor dikişi kesip size gosteriveriyor. Hiç birsey hissetmiyorsunuz. Hatta bütün cocuk sahibi olma sürecinin en kolay kısmı diyebilirim : ) Zaten bebeğinizi sag salim kucağınıza almak öyle enfes bir şey ki biraz ağrıya değmez mı!! İnanin hepsini unutturacak ufaklik!

    YanıtlaSil
  8. merhabalar ben yazilari gozum yasli okuyorum,ben,3 tane bebegimi bu sorundan katbettim 1 kizim var 8 yasinda onunla avinuyorum canada da yasiyorum turkiyede olsaydim kurtarirlardi eminim enazindan birkere yasardim busorunu en son 2009 un agustosunda dusuk yaptim dikis atilacakti operasyondan 3 gun once kaybettim bebgimi ,biliyorum belki arsizlik ama tekrar istiyorum simdi ,denemek istiyorum bu defa turkiyede ,kismet allah nasip ederse olur kizim cok uzuluyo bu duruma en cok kizim icin istiyorum,ozlem cigim bebegin omurlu olsun .

    YanıtlaSil
  9. merhaba ben özlem seklaj olalı dörtgün oldu 13 haftalık hamileyim kasıklarımda hafif ağrılar var ve kahverengi akıntı bunların normal olduğunu söyledi doktorum size bir sorum olucak yatış pozisyonunuz nasıldı sağa sola dönüşlerde yatakta nasıl hareket ediyordunuz bu süreci neler yaparak geçirdiniz bebeğinizle birlikte mutlu sağlıklı günler dilerim

    YanıtlaSil
  10. selamlar ve çok geçmiş olsun! BEniö yatış pozisyonum cok sabit değildi, yani yan veya sırt üstü dönebiliyordum, yemek yemek için hafif doğruluyordum. Ama hatırlıyorum ki bu dönüşlerde hafif bir ağrım oluyordu ilk günlerde, o yüzden çok dikkat ediyordum dikşlere bişey olmasın diye. Sanki öyle bir dönüşte açılıvereceklermiş gibi geliyordu, oysa mümkün değil tabii :)
    Blog yazdım, kitap okudum, yanımda hep birisi vardı zaten, dolayısıyla sohbet edecek birisi oldu. "yatalak annelere tavsiyeler" yazım da bnunla ilgili zaten :)
    Sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almanızı dilerim.

    YanıtlaSil
  11. merhaba özlem hn..
    5 gün önce 23 haftalık kızımı rahim ağzı açılması yüzünden kaybettim.tüp bebekti ikinci denememdi.çok zor başlamıştım 4 ay hep yattım gün geldi tuvalete bile kalkmadım ama buraya kadarmış.kızımı kaybetmeden 1 hafta önce 4 boyutlu ultrasona girdim herşey normaldi dr kontrollerimde hep normal geçiyodu birdenbire bi kanamayla hastaneye gittik doktorumuz muayenede bebek yaşıyo dedi ama rahim ağzı açılmış 100.000 de bir ihtimal ittirip dikelim dedi hemen ameliyata aldılar ama dikememişler arkasından normal doğum yaptım ve güzel kızıma veda ettim çok zor ancak yaşıyanlar bilir şu an ağlayarak yazıyorum kızımı çok özledim karnımda onunla konuşmayı onu okşamayı çok özledim.bir daha hamile kalırsam 13 haftalıkken dikiş atılacakmış bende merak ettiğim için sitenizi buldum dikiş sonrası sürekli yatak istirahatimi oluyor yada dikiş yapıldıktan sonra tekrar açılma söz konusu olabilirmi bilen yada yaşayan varsa anlatırsa sevinirim bir ay sonra dr kkontrolümüz var bunları doktorumuzada sorucam.rabbimden kolaylık ve sabır istiyorum.bu durumda olanlarada acil şifalar diliyorum sağlıklı hayırlı bi şekilde bebeklerini kucaklarına almalarını temenni ediyorum.

    YanıtlaSil
  12. merhabalar ben sude.. oncelıkle ozlem hn bebegınız omurlu saglıklı olmasını dılerım.. bende 2 yıl once bebegımı 24. haftanın sonunda kaybettım 22. hftada serklaj olmustum ama cok gec oldugu ıcın dayanamadı. bu durumu anlatmak hıc kolay degıl dıle getırecek soz bulamıyorum..su an 15 haftalık hamıleyım ve 1hafta once tekrar serklaj oldum. fakat bu kez servıkal yetmezlıgını bıldıgımız ıcın her ıslem zamanında yapılıyor.2 gun sonra kontrolum var ınsallah hersey yolunda gıder bende sızın gıbı bebegımı alırım kucagıma.. servıkal yetmezlıgı olan bayanlar hıc korkmamalı sadece erken teshıs onemlı..rabbım ısteyen her bayana anne olmayı nasıp etsın saglıklı gunler dılıyorum....

    YanıtlaSil
  13. merhabalar.bende geçen yıl 22 haftalık bebeğimi aynı sorunla kaybettim.şimdi tekrar hamileyim 2 hafta önce dikiş atıldı, 16 haftalık hamileyim.ilk kotrolde doktor yolunda gidiyor demesine rağmen çok tedirginim.kasıklarımda sancı var,sürekli kendimi dinliyorum sanki bir önceki gibi olmasından korkuyorum.Özlem hn daha önce aynı şeyleri yaşayan insanlarla paylaşmaya o kadar ihtiyaç varki o yüzden teşekkür ederim.benim sizlere birde sorum olacak.bem doktorum yatak istirahati vermedi,fakat ben korkuyorum ve mümkün olduğunca uzanmaya çalışıyorum.sizler sürekli yattınızmı,bu kasık ağrılarını yaşadınızmı merak ediyorum.umarım bizde mutlu sona ulaşırız.hepinize sağlık dilerim.

    YanıtlaSil
  14. merhaba... bende bebeğimi 24. hafta sonunda kaybettim. şuan 18 haftalık hamileyim. 10 gün önce serklaj oldum. şimdi istirahat ediyorum. ama hala içimde korkularım var. ağrılarım oluyo kasık ve belimde bazen ve akıntım oluyo sarı renkli. ayrıca katı parçalı bi akıntım oluyo.. bunlar normalmi??? daha önce bu operasyonu geçirenlerden beni aydınlatmalarını istiyorum lütfen... Allah herkese evladını kucağına almayı nasip etsin...

    YanıtlaSil
  15. merhabalar,
    3 gun evvel 22.hafta muayenesi icin dr.atil yuksel e gittim butun kontrollerimi yaptiktan sonra bana rahmimim 23 mm oldugu ve 25 in altinda olmamasi gerektigini soyledi...bunun uzerine kendi doktorum bana serklaj onerdi ve dun sabah istanbul cerrahide serklaj yaptirdim.gerci serklaja girmeden evvel rahmin 40 mm mis ve doktoruma gore nedeni stressmis yani sinirlendigim zaman rahmim aciliyordu o yuzden dikilmesinin uygun olacagini soyledi .su an evde yatiyorum yanlizca tualete kalkabiliyorum...daha evvelden bu operasyonu gecirenler varsa bana ne kadar yatmam gerektigini soyleyebilirlermi

    YanıtlaSil
  16. Allah C.c. herkesin yavrusunu sag salim hayirlisiyla dünyaya getirmesini ve kucagina almasini nasip etsin. Hepinize Allah`tan acil sifalar dilerim..

    YanıtlaSil
  17. merhaba ben ilk çocuğumu bu şekilde doğum yaptım ama enfeksiyon kapmışım ve beni uyarmdılar ölümden döndüm diyebilirim ama oğlum için değermiş şimdi tekrar hamileyim serklaj oldum şimdi daha bilinçliyim doktorum sağ olsun çok ii bi kadın yatıyormusun diye sorarsanız herkes gibi sadece gece oğlum uyuyunca yatıyorum çünkü daha 6 yaşını yeni bitiriyor ve bana ihtiyacı çok fazla ama anne olunca bunun keyfide başka en çok şu anda onu kucağıma alıp hadi bakalım anneyle sevişme saati deyip boğuşmayı özlüyorum ama sabretmem lazım şu an 24 haftalığım doktorum 35 hafta olsa yeter dedi bakalım kısmet diyorum allah kimseyi bu yolda mahsun bırakmasın inş

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ben,mde doğuştan servikal yetmezlik varmış ikizlerimde yapılmıştı serklaj ama onları 20. haftada ikizden ikize kan geçişinden kaybettim şimdi 17 haftaalık hamileyim yine serklaj yağpıldı tüm hamileliklerimde yapılacakmış benimde hep yatmam lazım sadece tuvalete kalkacakmışım.ama benim bakacak kimsem olmadığı ve eşiminde yemek tecrübesi hiç olmadığından mecbur kalkıp yemeğimi yapıyorum evin içinde geziniyorum. İnşallah sağ salim alırım oğlumu kucağıma ve sizlerde inşallah.

    YanıtlaSil
  19. merhaba arkadaşlar, ben 5 gün önce serkülaj oldum hastanede yalnızca 7 saat kaldım. şuan ayın 27 sine kadar sürekli yatak istirhatim var. kolay bir operasyon düşünüldüğü gibi zor bir işlem değil ama kasık ağrılarım oluyo.bundan önce 3 kez tüp bebk tedavisi gördüm fakat yalnzca 3. tüp bebkte sonuç aldım. ikiz bebklerim olacaktı fakat serkülaj olmadğı için bebklerimi kaybettm şimdi 4. tüp bebeğimi yaptırdım ve 3,5 aylık hamileyim.suan hiç bir sorunum yok sadece antibiyotikler biraz baş ağrısı yapıyor.inşallah bebeğimi kucagma almak nasip olur. Allah herkese anneliği tatdrsın hepinize iyi günler.

    YanıtlaSil
  20. ben daha önce aynı nedenden dolayı iki bebeğimi kaybettim üçüncü gebeliğimde serklaj oldum ve onuda kaybettim nedeni nedir acaba beni aydınlatırmısınız

    YanıtlaSil
  21. Sevgili arkadaşlar,

    Aynı sorundan şikayetçi ne çok kadın varmış. Yorumları okudukça demek ki bu blogu yazıp deneyimlerimi paylaşmakla iyi bir şey yapmışım diye seviniyorum. Ne var ki ben doktor değilim. Sadece size kendi başımdan geçen tek bir vakayı anlatabilirim. Kendi doktorumla o süreç sırasında yaptığımız konuşmalardan hatırladığım şu ki serklaj yapılsa da eğer kasılmalar başlarsa dikiş mikiş dinlemez, hiç bir güç o kasılmalara karşı koyamaz. Yapılabilecek şey kasılma olup olmadığını hep kontrol etmek, birşey hissedince doktorla bağlantıya geçip kasılma ölçen alete (NST miydi) bağlanmak, ve birşey başlıyorsa engellemek için yatıp kasılma engelleyici ilaçlar almak. Bunları zaten doktorunuz değerlendirecektir diye düşünüyorum. Ama herşeye ramen kasılmalar başlayıp bebeği dışarı itebiliyor demek ki. Herkese iyi şanslar ve sağlıklı doğumlar dilemekten başka bir şey elimden gelmiyor. Belki de sadece Servikal Serklaj ile ilgili bir site kurup buraya uzman doktorların konuyla ilgili yazı-yorum ve röportajlarını koymalıyım. Bir de herkesin hikayesini anlatabileceği misafir defteri. Sanırım fena bir fikir değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba özlem hanım bende geçen hafta 16 haftalık oğlumu kaybettim ve diğer gebeligimde serklaj yapılacağı söylendi merak ettiğim bu serklaj işlemi anestezi uygulanarak mi yoksa uyutmadan mi yapılıyor ağrı çok oluyor mu dikiş esnasında lütfen bilgi verir misiniz yeni evliyim ve ilk bebeğim di Allah nasip ederse en kısa zamanda tekrar hamile kalmak istiyorum çünkü dayanamıyorum onun yokluğuna sanki hala içimde gibi Allahım kimseye yaşatmasın ��

      Sil
  22. Merhabalar,
    Bende 17.haftada seklaj işlemi gördüm.Operasyon öncesi çok araştırdım fakat sorularıma yanıt bulamamıştım.Bu nedenle operasyon görecek arkadaşları aydınlatmak için birkaç konuyu paylaşmak istedim.
    Operasyon genel anestezi ile yapılmaktadır.10-15 dakika sürmekte.Kısa bir süre olduğu için anestezinin bebeğe herhangi bir zararı olmuyor.Ben hiç acı yada ağrı çekmedim.Rahat olun çok basit ve ağrısız bir işlem.Çalıştığım için doktor 1 hafta rapor verdi.Fazla ayakta kalmamı önerdi.Operasyon sonrası adet bitişinde yaşanan kahverengi bir akıntıya benzer kanama oluyormuş bende aynı şekilde yaşadım bu nedenle korkulacak birşey yok.Bir ay sonra normal kontrole gideceğim.
    Herkese sağlıklı ve sorunsuz doğumlar dilerim.

    YanıtlaSil
  23. merhabalar;
    ben de 2010 da 20 haftalık oğlumu kaybettim.
    Allah kimseye yaşatmasın bebeğim doğduğunda canlıydı,gözlerimin önünde kaybettim onu.üstelik doktorum bebeğinizi kaybetmenizin hiçbir nedeni yok, farz edin ki bir kaza oldu ve siz de bebeğinizi kaybettiniz,3 ay sonra tekrar hamile kalabilirsiniz dedi. ve inanın bana bunu söylerken o kadar rahattı ki!!!
    doktorumu değiştirdim. Abdullah bey doğumdan sonra geçirdiğim kürtaj yüzünden bebek için 1 sene beklemelisiniz dedi. ve servikal yetmezlik teşhisi koydu.şimdi 12 haftalık hamileyim.2 gün sonra serklaj işlemi uygulanacak.inşallah sorun çıkmaz.
    arkadaşlar size tavsiyem doktor seçerken tavsiyelere önem verin.ben geçen sene ilçede öğretmendim,çok şükür şimdi ili içi tayinim oldu birkaç arkadaş ilk doktorumu değiştirmemi önermişti fakat ilçede olduğumuz için şehre inmek daha riskli diye düşünmüştük.
    belki ben de önerileri dinleyip daha insani duyguları olan bir doktora gitseydim bebeğim yaşıyor olacaktı.
    ALLAH HER İSTEYE HAYIRLI, UZUN ÖMÜRLÜ EVLATLAR VERSİN...

    YanıtlaSil
  24. mrb arkadaşlar, bende tüp bebek ikiz bebeklerimden birini 9.haftada kalbi durduğu için diğerini de 20.haftada enfeksiyon nedeniyle kese açılmasıyla kaybettim. çok acı çektim. perişan oldum. sonraki muayenelerimde 7.nolu buji rahim ağzından geçtiği için (ve ben daha önce konizasyon amly.olmuştum.) servikal yetmezlik teşhisi konuldu. dokuz ay aradan sonra şu an 29.haftalık hamileyim 2. ayında düşük tehlikesi atlattım, 13. haftada önlem olsun diye serklaj yapıldı. rahim boyu uzunluğu 36mm. her hafta proluton depot iğne+ her gün elevit+folio+magnorm+gyno ferro sanol kullanıyorum. korku ve endişelerinizi anlıyor, hak veriyorum. hepimiz benzer sıkıntıları yaşıyoruz. her nerede evlat isteyen varsa Allah onlarada en hayırlısından nasip etsin diyorum yolunu beklediğim kızım için dua ederken.. bazen öyle gibi hissetsek de yalnız değiliz derdimizden çok daha büyük Rabbimiz var bize çare olacak. naçizane önerim. araştırdığımda bebek sahibi olmak için okunabilecek dualar; 71 enbiya suresi, 70bin ad. ya ehad, duayı hayırla desteklemek, ve düşük tehlikesi için eşinizin namaz abdestli olarak şahadet parmağını karnınıza koyarak 99kez "ya mübdi" esmasını okuması (istendiği kadar okunabilir bir kez diyor ama biz akşamları okumaya gayret ettik düşük tehlikesi olduğunda) paylaşmak istedim. Bende o güzel kalplerinizden gelecek dualarınızı bekliyorum...görüşmek üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkese hayırlı akşamlar,
      yaklaşık 2 yıldır netten bu tarz konuları takip ediyorum makaleler, yaşanmış hikayeler okuyorum. ben de ilk bebeğimi 9 haftalıkken kalbinin durması sonucu, 2.bebeğimi de 18 haftalıkken herşey normal seyirde giderken aniden su gelmesiyle kaybettik.hastanede önleyici tedavi olarak serklaj yapıldı ayaklarım havada 1 hafta yattım hiç kalkmadan,iğne ilacın haddi hesabı yok ama olmadı nasibi yokmuş dedik tevekkül etmek çok zordu çok canım yandı canımdan can koptu sanki ama isyan etmedim edemedim.psikolojim alt üst oldu tekrar cesaret etmek için 1 yıl geçti.bu zaman zarfında kendi doktorum haricinde ankarada uzman bir doktorla görüştüm bir sürü tetkik falan can acısı cabası tabi.sonuç: nur topu gibi sebebi tam belli olmasa da rahim ağzı yetmezliğim vardı.günahını almak istemem ama ilk düşükte kürtaj yapan dokdorun mazisi pek parlak değilmiş diye duydum ve bana çok kötü alaycı yaklaştı zor bir operasyondu dedi.ankaradaki doktorum rahim çok fazla tahrip olmuş ama asla ümitsiz bir durum yok diyerek çok cesaret verdi sağolsun.
      şu an itibariyle rabbimin izniyle 15 haftalık ikiz anne adayıyım.13.haftada serklj yapıldı.bu 2.operasyondu ama yine de insan hep acaba diyor 10 dk.sürdü çıkışta ağrı oluyo fakat dayanılmayacak bişey değil(suyu kalmamış bebeği 7 saatlik sunni sancıyla normal doğurmak daha acı vericiydi).2 gece yattım tetkikler normaldi neyse ki bir sorun yok şimdilik ikiz olması düşündürse de.inanın hamile olduğumu öğrendiğmde sevinmedim eşim ve ailem dahil daha doğrusu sevinemedik.başından 2 aylık olana kadar kanamam vardı ve rapor aldım.normalde 12.haftadan sonra yatak istirahatim vardı doğuma kadar ama biz erken başladık karpuzları büyütmeye:) benim merak ettiğim bu durumu sonuna kadar tamamlayan var mı ve ikiz doğum yapan var mı? allah isteyen herkese sağlıklı hayırlı ömürlü evlatlar nasip etsin. çok uzun oldu ama yaşayanın anlayabileceği bir durum ve ben hep bu siteleri okuyarak bugüne geldim allahın izniyle.bi faydası olur inşallah.

      Sil
    2. Gerçekten hangi aşamada olursa olsun bebek kaybetmek çok zor ve üzücü. Ben kızımı kucağıma aldım serklaj sonrası çok şükür, ama sonra 2 tane Bebeğimi 8-9 haftalikken kalplerini durması sonucu kaybettim. Şimdi ben de 15 haftalik hamileyim, benim de önlem olarak 13. Haftada serklajım yapıldı. Her muayenede kötü haber alma ihtimaliyle içim titriyor, şükürler olsun ki şimdilik oğlumuz iyi. Ikiz olunca ne olur bilmem ama ilk 12 hafta asıl riskli dönem , onu atlattık diyor doktorumuz. Sizin için de öyledir eminim. Belki sonlara biraz daha istirahat etmeniz gerekir, belki birkaç hafta önce gelirler ama bebeklerinizi bu sefer kucağına alırsınız bence. Iyi dileklerimle sizinle. Yeni yılda yeni bebeklerimiz sağlık ve mutluluk olsun!

      Sil
  25. Merhaba, sali gunu serklaj oldum. Ilk bebegimi 4-5 ayri doktora gittigim halde birinin bile rahim boyunu olcmek aklina gelmemesinden ( ailede oldugunu belirtip uyarmama ragmen) dolayi 22. Haftada uclu test yapilirken 2cm aciklik var denerek hastaneye yattim. Hastane sureci cok kotuydu. Biraz hastanede biraz evde 26. Haftaya kadar geldim. Suyum bitti 3 gun bebek susuz kaldi. 26+4 de dogum oldu. Bebek baska hastaneye transfer oldu 70 gun kuvezde mucadele verdi. Dualar edildi beklendi. Ve evimize geldi minik kizim. Simdi 5 yasinda ben ikinciye hamileyim. Dr. Surekli yat demedi. Evde yavasca geziniyorun. Oturuyorum yatiyorum.
    Ama hep bi korkum var. Ben cekiyim bebegim kuvezde cekmesin istiyorum. Bu arada 5 yasindaki kizim mucize bebek. Sukurler olsunki yemek yememe disinda bi sikayetimiz yok:-) o kadar da olur sanirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de doktorlarınız ultrason muayenesinde zaten rahim ağzına da bakıyorlardır da hersey normal görünüyordur. Benim de öyle olmuştum sonra birden normal bir kontrolde 2 cm'e düştüğü görüldü ve ertesi gün acil serklaj yapıldı. Yani anladigim kadarıyla bu aniden olan birsey. Iki kontrol arası oluveriyor, şansliysaniz rahim tam açılmadan kontrol günü geliyor ve fark edilip dikiliyor. Umarım bu sefer ilki kadar badireler atlatmadan daha kolay ve problemsiz bir hamilelik ve doğum olur. Yeni yıldan hepimizin bebeklerine sağlık ve annelere mutlu doğumlar dilerim.

      Sil
  26. merhabalar ben 2 kasımda 22 haftalık kızımı kaybettim. Aniden suyum geldiğinde en yakındaki devlet hastanesine gittim. hamilelik süresince gittiğim doktorum(özel hastanede) çalıştığı hastane dahil hiç bir yer ayarlamadı. beni gönderdikleri doğum hastanesine de gelmedi. ertesi gün arayıp sebebinin rahim ağzı yetmezliği olduğunu ve bunun ilk gebelikte bebeği kaybederek öğrenildiğini söyledi. alttan muayene etmişti aslında gerçekten bilinmiyor mu bu rahatsızlık. böyle rahatsızlığı olan herkes ilk bebeğini kaybetmek zorunda mı?
    bebeğimi kaybettikten 39 gün sonra başka bir doktora gittim. 6 ay korunmam gerektiğini söyledi. rahimi temizlemesi için doğum kontrol hapı verdi. hamileliğimin bir kısmında kan hapı olarak kullandığım aynı zamanda folik asit olduğunu öğrendiğim bir hapı da rahimi yeni gebeliğe hazırlaması için verdi.gebeliğin 3. ayında dikiş atılacağını söyledi. dikişten sonra sürekli yatmam gerekirse yatarım ne gerekiyorsa yaparım yeter ki sağ salim kucağıma alayım bebeğimi. 1 mayısta tekrar kontrolüm var inşallah herşey yolunda gider ve mayıs ayından sonra hamile kalabilirim. ben bir avm de çalışıyorum işim gereği günde 7 saat kadar ayaktayım. kendime dikkat ediyordum arkadaşlarımda anlayışlılar bu konuda ama ben sonraki gebeliğimde işten ayrılmak istiyorum. o kadar çok canım acıdı ki bir daha cesaret edemem hamileyken çalışmaya. bir de avmde çalıştığım için sürekli hamile kadınları ve küçük kız çocuklarını görüyorum. hiç aklımdan çıkmıyor ama onları gördükçe kızım bi daha aklıma geliyor. üzülüyorum. çalıştığım mağazaya sürekli küçük kız çocukları geliyorlar toka almak için, içim burkuluyor onları gördükçe. rabbim isteyene ve hak edene hayırlı evlatlar nasip etsin ve hamile kadınlara bebeklerini sağ salim kucaklarına almayı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  27. 18 haftalık gebeyim rahim içi perde oldugu için doktorum serklaj önerdi daha öncede 29 haftalık kızımı ve 30 haftalık oglumu canlı dogmasına ragmen kaybettim şimdi bu bebegimide kaybetmekten korkuyorum ama doktorum bu operasyonunda riks taşıdıgını söyledi fakat olmayada korkuyorum daha önce serkaj olan biri varsa lütfen beni bilgilendirebilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Iki Bebeğinizi kaybetmiş olmanız çok üzücü. Tahmin ediyorum doktorunuz serklajı 12-13. Haftalarda yapmayı teklif ediyordur. Bence korkacak birsey yok. Ben bebek kaybetmemis olmama rağmen ilk gebelikte rahim açılması tespit edildiği için şimdiki gebeligimde önlem olarak serklaj oldum. Şimdi 32. Haftadayım. Hem çok kısa süren hem acısı olmayan bir işlem, bu tip vakaların da tek önlemi gibi görünüyor. Tabii ben doktor değilim ama bu konuda görüştüğüm 3 değişik ve güvenilir doktorun 3 'ü de aynı fikirdeydi (ki bu tıp dünyasında pek sık olan birsey değil sanırım :) ) içinizi ferah tutun. Doktorunuza güvenin. Iyi şanslar.

      Sil
  28. ozlem hanim 2. serklajinizdan aylar sonra bile yatak istirahti yapiyormusunuz doktor
    ne onerdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ikinci serklajı olduğumda rahim de açılma gibi bir bulgu yoktu. Herşey normal görünüyordu. Sadece önceki gebelikte yaşadığım tehlike yüzünden 12. Haftada serklaj oldum. Dolayısıyla hiç yatmam gerekmedi. Normal hayatıma devam ettim. Zaten sonra son Haftalara kadar da serklajla ilgili bir sorun yaşamadan geldik. Ama bu sefer de kordon kazası gibi binde bir olan bir talihsizlikten 35. Haftada Bebeğimi kaybettim. Servikal serklajla veya önceki gebeliklerdeki sorunlara hiç ilgisi olmayan bir şey. Tamamen benim şanssız lığım işte. . Allah düşmanıma bile vermesin. Size sağlıklı doğumlar dilerim.

      Sil
    2. Merhaba bende ılk bebegımı kaybettım smdı hersey normal onlem ıcın serklaj yapıolar yatman gerekmıyo dedı doktor ama emın olamıyorum rısklı mı sızce

      Sil
    3. Rabbim yardımcımız olsunnn meleklerimizle kavusuruz insallah ikizlerimi kaybettikten sonra hem cok istiyorum hamile kalmayi hemde cok korkuyorum ayni aciyi kaldiramamaktan bir bucuk senedir heray heyecanla bekliyorum ama heray baska bi sorun cikiyo hipofiz buyumesi hormon yuksekligi rahim iltihabi derken bu zaman geldim insallah bu ay bi sorun cikmazda hamile kalirim serklaj olmam gerekiyo dilerim bu sefer hersy yolunda olur.... hepimiz icin herşeyin hayırlısı..

      Sil
  29. Özlem Hanım Merhaba ben ilk bebeğimi beş buçuk aylık doğum yaptıktan sonra kaybettim.ağrısız kanama ile acile gittim rahimde açılma olmuş.o sürede iki hastane değiştirdim, benimle ilgilenen tüm doktorlar yüzde doksan rahim ağzı yetmezliği var dediler. Şimdi ikinci gebeliğimin 13 haftasındayım. Bu seferki doktor da diyor ki kesin teşhis koyulamaz o yüzden serklajın risklerini göze alırsan biz dikeriz diyor. Riskler yüzde beş gibi az ama ya başıma gelirse diye bir korku var içimde siz ne dersiniz ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bence hiç tereddüt etmeyin, % 5 oldukça düşük bir risk, basit, ağrısız bir operasyon. Bildiğim kadarıyla böyle bir vaka yaşayan anne adaylarının sonraki gebelikte gene bebeğini kaybetme ihtimali % 5'ten daha fazla olabilir. Tabii ki bir iki güvenilir doktorun fikrini alın, sonuçta ben Dr. değilim. Umarım hersey yolunda gider. Iyi şanslar.

      Sil
    2. Merhabalar,
      Bence hiç tereddüt etmeyin, % 5 oldukça düşük bir risk, basit, ağrısız bir operasyon. Bildiğim kadarıyla böyle bir vaka yaşayan anne adaylarının sonraki gebelikte gene bebeğini kaybetme ihtimali % 5'ten daha fazla olabilir. Tabii ki bir iki güvenilir doktorun fikrini alın, sonuçta ben Dr. değilim. Umarım hersey yolunda gider. Iyi şanslar.

      Sil
  30. Çok teşekkür ediyorum ilginiz için. Ben de öyle düşünüyorum ama tedirgin oldum o doktor öyle söyleyince. Neyse hepimiz için hayırlısı olsun bu hafta ikili test sonucuna göre gün belirleyeceğiz. Cevabınız içimi rahatlattı gerçekten çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba adaşım benim adimda ozlem rabbim bebeginle saglikli guzel bir ömür gecirmeni nasip etsin inşallah bende 21/01/2015 te 5 aylik ikizlerimi dunyalar güzeli meleklerimi kaybettim ayni sebepten simdi yaşasalardı 10 aylik olucaklardi onlari cok ozluyorum her ay mezarlarina gidiyorum mezar taslarini opuyorum topraklarini seviyorum resimlerine bakmaya doyamiyorum onlari kaybettikten sonra tekrar hamile kalmak istedim ama sorunlar bitmedi hipofizde buyume olmus

    YanıtlaSil
  32. ben fransa dan yaziyorum. esim 19 haftalik hamile. 5 gun once rahim duvari acildi iki parmak ve bebegin su kesesi o caikliktan disari sarkti. doktorlar 4 gun antibiyotik ve agri kesici verdi. 5. gun serklaj icin operosyon yapildi. ama rahim duvari tamamen acildigi icin serklaj yapilamadi. su anda tamamen rahim duvari acik ama herhangi kanama yok sadece arada kasilma agri oluyor. doktor serklajda yapamiyor. boyle ne kadar bebek dayanabilir. bebek su anda saglikli bir sorun yok ama rahim duvari acik. en az iki ay dayanmasi lazim ama rahim duvari tamamen acikken bu mumkunmu? su anda hastahenede sirt ustu ayaklari yukarda yatiyor. ve ne olcagini hic kimse bilmiyor.

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar hanımlar bu siteye bakmadan önce servikal yetmezlik sadece bende var sanıp kendi kendimi yiyordum. 22.5 haftalıkken serklaj oldum suan 29. Haftayım şükürler olsun 31 haftayı doldurmak için dua ediyorum tek istegim bebeğim kuvezde kalmasın. Benim sorum doğumum nasıl olcak? doktorum bi aksilik olmadığı sürece kesinlikle normal doğum diyo ki bende öyle istiyorum. Netten bisey bulamadım doğru düzgün çok merak ediyorum dikiş doğum esnasında mı alınıyo yoksa duruma göre onceden alınıp doğumun başlaması mı bekleniyo? Nasıl olcak çok merak ediyorum nolur bilgilendirin beni yaşayanlardan öğrenmek istiyorum simdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  34. Bende ilk oğlumu 22haftalik acil erklaj ile doğurdum.36+2 ye kadar tuvalete bile kalkmadan yattim.şimdi kızım 22 haftalik 13 haftalik dikiş atıldı.8.5mm açiklik var ama dikiş tutuyor bakalim inşalah her sey güzel olucak.yine yatmaya başladim...

    YanıtlaSil
  35. Merhaba.Merhaba.kasım 2016 üçüz bebeklerimi 20 haftalik erken doğumda kaybettim.bubarada pko luyum asilama 6 ay sonra ikiz bebeklerine hamile kaldım aşılama ile ve ağustos 2017 de 20 haftalik ikiz bebeklerimi yine rahim açılmasıyla erken doğum yaptım ve kaybettim.rahim yetmezliği teşhisi konuldu ki biz her muanede rahmin durumunu sorup dikiş atılması gerekiyor mu diye sorduk.bize her iki doktorun (iki hamileligimde de iki doktor takip ediyordu) gerek olmadığını her şeyin yolunda olduğu söylendi.bi sonraki hamileligimde rahime dikis atilmasi yani serklaj yapilmasi gerekiyormus 12.haftada.5 bebek kaybimdan sonra konulan teshis.korkularima rağmen hamile kalmak istiyorum.sizce ne kadar beklemeliyim.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba,
    17. Haftadamda serklaj oldum. Normalde ilk 3 ayda ya da sonlara dogru acilmalar olur 16-17. Haftada %1-2 oraninda olur dedi ilk doktorum. Detayli ultrasonumu yapan doktorsA (Ege bolgesinin en iyi doktoru olarak biliniyor)"ilk hamilelikte serklaj ypilmaz cocuk düşer, genellikle dokttorlar da onu olcmez"dedi. Canim sıkıldı... 1cm kalmisti ameliyat oncesi, simdi 4 e cikti dediler...
    Ameliyatimin uzerinden 3 hafta gecti, hep akintilarim kanli ya da resmen kan... bazen asiri kanamam oluyor dokttorlarin tamami (3 farkli dr) kanama olmamali diyor ama oluyor. Bazen regli kanamasi gibi oluyor ustelik.
    3-4 gundur de kasik karin agrim var. Boyle bir surec yasayana rastlamadim henuz. Hep ytiyorum sadece tuvalet ihtiyaci icin kalkiyorum. Ayni sureci kanamali yasayan var mi?

    YanıtlaSil